Межрелигиозный форум

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Межрелигиозный форум » Семья и отношения » Подари мне меня!


Подари мне меня!

Сообщений 211 страница 238 из 238

211

#p151834,Артемида.. написал(а):

вы сейчас не ругаетесь, а просто немного повздориваете..

Ошибаетесь. Мы сейчас насмерть разругались.

Подпись автора

keep your distance
(Вежливость и воспитанность нравов)

0

212

#p151835,Savskaya написал(а):

Ошибаетесь. Мы сейчас насмерть разругались.

с какой радости?... не верю. (Станиславский)..

0

213

#p151838,Артемида.. написал(а):

с какой радости?...

Видимо, ранее не хватало времени или смелости кому то для откровений.

Подпись автора

keep your distance
(Вежливость и воспитанность нравов)

0

214

#p151841,Savskaya написал(а):

Видимо, ранее не хватало времени или смелости кому то для откровений.

та ну, всё как-то быстро происходит, не по настоящему..

0

215

#p151846,Артемида.. написал(а):

та ну, всё как-то быстро происходит, не по настоящему..

Вы же живете в нете, а тут так, да)

Подпись автора

keep your distance
(Вежливость и воспитанность нравов)

0

216

#p151847,Savskaya написал(а):

Вы же живете в нете, а тут так, да)

Вы живёте тут с нами..))

0

217

#p151852,Артемида.. написал(а):

Вы живёте тут с нами..))

Иногда да)

Подпись автора

keep your distance
(Вежливость и воспитанность нравов)

+1

218

#p151797,air написал(а):

кстати, слово "мозг" (имеется ввиду головной, конечно) - слово не библейское

встречается, правда два раза слово μυελὸς =  מֹ֖חַ , но это совсем не то

как полагаете, почему "мозг" так обошли?

Развитие медицины несколько тысячелетий назад с современной не сравнимо. Основным органом считали в то время сердце. Сердце в библии много раз упоминается.

0

219

#p151816,Savskaya написал(а):

Куда от вас денешься))
Врядли надолго, но да)))

Хорошо что вернулись.
А то думаю, да что же за не судьба то такая.
То Вы есть, меня нет, то я есть, а Вас нет.

Подпись автора

1-е Коринфянам 15:20
Но Христос воскрес из мертвых, первенец из умерших.

0

220

#p151880,Enigma написал(а):

Хорошо что вернулись.
А то думаю, да что же за не судьба то такая.
То Вы есть, меня нет, то я есть, а Вас нет.

Да, привет, я тоже рада Вас видеть.  :flirt:

Подпись автора

keep your distance
(Вежливость и воспитанность нравов)

+1

221

#p151856,NTLL написал(а):

Развитие медицины несколько тысячелетий назад с современной не сравнимо. Основным органом считали в то время сердце. Сердце в библии много раз упоминается.

ну, библейское сердце - это не помпа для перегонки крови

там целые концепции за этим словом закреплены

если интересуетесь, вот из библейского лексикона из BibleWorks (правда, на английском, но кто не знает языка может перевести через гугл)

Concrete meanings of l¢b referred to the internal organ and to analogous physical locations. However, in its abstract meanings, "heart" became the richest biblical term for the totality of man's inner or immaterial nature. In biblical literature it is the most frequently used term for man's immaterial personality functions as well as the most inclusive term for them since, in the Bible, virtually every immaterial function of man is attributed to the "heart."

Very few usages of l¢b refer to concrete, physical meanings. The death accounts of Nabal (1Sam 25:37) and Joram (2Kings 9:24) likely refer to the physical organ. The physical organ defined the location of Aaron's breastplate (Exo 28:29). Psalm 38:9 probably refers to the beating of the physical organ. Physical "innerness" is expressed by "heart." The deeps congealed "in the heart of' the sea (Exo 15:8) and the fires of Sinai rose "to the heart of ' Heaven (Deut 4:11). The usage of "heart" for a divinely given vital principle may best fit Job 34:14-15 ("if he take back to himself the heart he gave," writer's paraphrase).

By far the majority of the usages of l¢b refer either to the inner or immaterial nature in general or to one of the three traditional personality functions of man; emotion, thought, or will.

In referring to the inner nature, l¢b may contrast some relatively obscure or less visible aspect of man's nature with the more public side of his being. it may be regarded as an inner reflection of the outer man (Prov 27:19; RSV "mind"). Dream consciousness may be meant when the heroine's "heart" was awake though her body slept in the Song of Songs (Song 5:2). Statements such as "Why does your heart carry you away?" (Job 15:12) contrast the heart with the remainder of the person. However, in other contexts, "heart" expresses the totality of a man's nature and character, both inner and outer (1Kings 8:23; Psa 9:1 [H 2]).

Closely related to the above is the usage of l¢b as an emphatic personal term (cf. similar usage of nepesh, ±eƒem, ete.) The plagues are sent, not just upon Pharaoh, but upon Pharaoh's heart (Exo 9:14). Thus, Jacob's stealing of Laban's heart might emphasize Laban as the object of Jacob's actions rather than Jacob's subtlety (Gen 31:20; cf. RSV, "Jacob outwitted Laban"). Similarly, the breastplate of judgment on Aaron's heart may emphasize Aaron as the bearer of judgment as well as a bodily location (Exo 28:29). A variation of this usage is "heart" as reflexive: "Refresh your hearts" for "Refresh yourselves" (Gen 18:5) and "strengthen your heart" for "strengthen yourself (with food)" (Jud 19:5).

The whole spectrum of emotion is attributed to the heart. Examples of positive emotions are the following: Hannah's heart rejoiced (1Sam 2:1) as should the hearts of those who seek the Lord (1Chr 16:10). Love may be centered in the heart, as when Delilah complained that Samson's heart was not with her (Jud 16:15). Absalom gained for himself the loyalty of the Hebrew nation by stealing their hearts (2Sam 15:6). The joyful excitement from the news that Joseph was alive made Jacob's heart faint (Gen 45:26). Reception of comfort is seated in the heart as in the idiom "to speak to the heart" (Gen 34:3; Isa 40:2) for "to comfort."

As for negative emotions, grief is "evil of heart" (Neh 2:2; RSV "sadness of heart"). David's regret or bad conscience at cutting Saul's garment is expressed as "his heart struck him" (1Sam 24:6; cf. 2Sam 24:10). God's regret at creating man is centered in God's heart (Gen 6:6). The broken heart accompanies being oppressed (Psa 34:18 [H 19]). Contempt (2Sam 6:16), envy (Prov 23:17), and anger (Prov 19:3) are all functions of the heart.

Idioms relating the heart to fear and bravery are so numerous as to deserve separate treatment. Fear is expressed as follows: The heart may "go out" or "leave" (Gen 42:28; KJV, RSV, "fail"); it may "fall" (1Sam 17:32; RSV, "fail"). To remove courage is to hinder the heart (Num 32:7, 9). Fear occurs when the heart "deserts" its owner (Psa 40:12 [H 13]; KJV, "fails") or "melts" (Josh 14:7). Trembling of heart may represent emotions ranging from the complete demoralization of God's people under judgment (Deut 28:65; cf. 1Sam 28:5) to Eli's anxiety over the welfare of the ark of God (1Sam 4:13). On the other hand the "heart of a lion" speaks of courage (2Sam 17:10).

Thought functions may be attributed to the heart. In such cases it is likely to be translated as "mind" or "understanding." To "set the heart to" may mean to "pay attention to" (Exo 7:23) or to "consider important" (2Sam 18:32). Creative thought is a heart function. Wicked devices originate in the heart (Gen 6:5). The RSV translates "which came upon Solomon's heart" as "all that Solomon had planned" (2Chr 7:11).

Wisdom and understanding are seated in the heart. The "wise heart" (1Kings 3:12; RSV, "wise mind") and "wise of heart" (Prov 16:23) are mentioned. This idiom can be so strongly felt that "heart" virtually becomes a synonym for such ideas as "mind" (2Chr 9:23; RSV) or "sense" (Prov 11:12; RSV). The heart functions in perception and awareness as when Elisha's heart (i.e. Elisha's perceptive nature; RSV "spirit") went with Gehazi (2Kings 5:26). As the seat of thought and intellect, the heart can be deluded (Isa 44:20; RSV "mind").

The heart is the seat of the will. A decision may be described as "setting" the heart (2Chr 12:14). "Not of my heart" expresses "not of my will" (Num 16:28). The "hearts" of the Shechemites inclined to follow Abimelech (Jud 9:3). Removal of the decision-making capacity is described as hardening the heart (Exo 10:1; Josh 11:20). Closely connected to the preceding is the heart as the seat of moral responsibility. Righteousness is "integrity of heart" (Gen 20:5). Moral reformation is to "set one's heart aright" (Job 11:13). The heart is described as the seat of moral evil (Jer 17:9).

Personality dispositions may be considered as more or less permanent personality patterns. Some typical dispositions located in the heart are generosity ("generous heart"; Exo 35:5), pride ("his heart became high"; 2Chr 26:16), and faith ("the heart made firm"; Psa 78:8).

Подпись автора


עַל־הַצּוּר הַזֶּה אֶבְנֶה אֶת־קְהִלָּתִי

0

222

#p152175,Savskaya написал(а):

Да, привет, я тоже рада Вас видеть.

Привет, очень приятно услышать.

Подпись автора

1-е Коринфянам 15:20
Но Христос воскрес из мертвых, первенец из умерших.

0

223

Уважаемый тов Райский, не могли бы Вы не размещать такие огромные тексты, или прятать их спойлером, ибо когда читаешь с телефона, то долго пролистывать, а ещё если кто-то Вам отвечает и не урезает Ваш текст, то ты только и делаешь что бесконечно листаешь вашу переписку, на что уходит дракоценное время.. спасибо за внимание..

+1

224

#p152197,Артемида.. написал(а):

Уважаемый товарищ Райский, не могли бы Вы не размещать такие огромные тексты, или прятать их спойлером, ибо когда читаешь с телефона, то долго пролистывать, а ещё если кто-то Вам отвечает и не урезает Ваш текст, то ты только и делаешь что бесконечно листаешь вашу переписку, на что уходит дракоценное время.. спасибо за внимание..

окей

но, вообще-то, лучше решить эту проблему технически, ограничив видимый текст определённым количеством знаков, а если есть продолжение текста, то ввести кнопку "читать далее", как это делается на многих сайтах

@Admin
Вы уловили мою идею относительно опции "читать далее"? Это проблематично ввести?

ПС

А Вы, уважаемая товарищ Артемида в следующий раз оповещайте того, к кому обращаетесь, используя знак @. Я совершенно случайно наткнулся на Ваш постинг.

Подпись автора


עַל־הַצּוּר הַזֶּה אֶבְנֶה אֶת־קְהִלָּתִי

+1

225

#p151841,Savskaya написал(а):

Видимо, ранее не хватало времени или смелости кому то для откровений.

Подпись автора

    keep your distance
    (Вежливость и воспитанность нравов)

Ну или вежливо держали дистанцию...

0

226

#p152402,air написал(а):

но, вообще-то, лучше решить эту проблему технически,

Зачем решать то, что уже решено.
Выделяете длинный текст и жмете на знак книжечки, сразу перед знаком картинок.

Спойлер

Concrete meanings of l¢b referred to the internal organ and to analogous physical locations. However, in its abstract meanings, "heart" became the richest biblical term for the totality of man's inner or immaterial nature. In biblical literature it is the most frequently used term for man's immaterial personality functions as well as the most inclusive term for them since, in the Bible, virtually every immaterial function of man is attributed to the "heart."

Very few usages of l¢b refer to concrete, physical meanings. The death accounts of Nabal (1Sam 25:37) and Joram (2Kings 9:24) likely refer to the physical organ. The physical organ defined the location of Aaron's breastplate (Exo 28:29). Psalm 38:9 probably refers to the beating of the physical organ. Physical "innerness" is expressed by "heart." The deeps congealed "in the heart of' the sea (Exo 15:8) and the fires of Sinai rose "to the heart of ' Heaven (Deut 4:11). The usage of "heart" for a divinely given vital principle may best fit Job 34:14-15 ("if he take back to himself the heart he gave," writer's paraphrase).

By far the majority of the usages of l¢b refer either to the inner or immaterial nature in general or to one of the three traditional personality functions of man; emotion, thought, or will.

In referring to the inner nature, l¢b may contrast some relatively obscure or less visible aspect of man's nature with the more public side of his being. it may be regarded as an inner reflection of the outer man (Prov 27:19; RSV "mind"). Dream consciousness may be meant when the heroine's "heart" was awake though her body slept in the Song of Songs (Song 5:2). Statements such as "Why does your heart carry you away?" (Job 15:12) contrast the heart with the remainder of the person. However, in other contexts, "heart" expresses the totality of a man's nature and character, both inner and outer (1Kings 8:23; Psa 9:1 [H 2]).

Closely related to the above is the usage of l¢b as an emphatic personal term (cf. similar usage of nepesh, ±eƒem, ete.) The plagues are sent, not just upon Pharaoh, but upon Pharaoh's heart (Exo 9:14). Thus, Jacob's stealing of Laban's heart might emphasize Laban as the object of Jacob's actions rather than Jacob's subtlety (Gen 31:20; cf. RSV, "Jacob outwitted Laban"). Similarly, the breastplate of judgment on Aaron's heart may emphasize Aaron as the bearer of judgment as well as a bodily location (Exo 28:29). A variation of this usage is "heart" as reflexive: "Refresh your hearts" for "Refresh yourselves" (Gen 18:5) and "strengthen your heart" for "strengthen yourself (with food)" (Jud 19:5).

The whole spectrum of emotion is attributed to the heart. Examples of positive emotions are the following: Hannah's heart rejoiced (1Sam 2:1) as should the hearts of those who seek the Lord (1Chr 16:10). Love may be centered in the heart, as when Delilah complained that Samson's heart was not with her (Jud 16:15). Absalom gained for himself the loyalty of the Hebrew nation by stealing their hearts (2Sam 15:6). The joyful excitement from the news that Joseph was alive made Jacob's heart faint (Gen 45:26). Reception of comfort is seated in the heart as in the idiom "to speak to the heart" (Gen 34:3; Isa 40:2) for "to comfort."

As for negative emotions, grief is "evil of heart" (Neh 2:2; RSV "sadness of heart"). David's regret or bad conscience at cutting Saul's garment is expressed as "his heart struck him" (1Sam 24:6; cf. 2Sam 24:10). God's regret at creating man is centered in God's heart (Gen 6:6). The broken heart accompanies being oppressed (Psa 34:18 [H 19]). Contempt (2Sam 6:16), envy (Prov 23:17), and anger (Prov 19:3) are all functions of the heart.

Idioms relating the heart to fear and bravery are so numerous as to deserve separate treatment. Fear is expressed as follows: The heart may "go out" or "leave" (Gen 42:28; KJV, RSV, "fail"); it may "fall" (1Sam 17:32; RSV, "fail"). To remove courage is to hinder the heart (Num 32:7, 9). Fear occurs when the heart "deserts" its owner (Psa 40:12 [H 13]; KJV, "fails") or "melts" (Josh 14:7). Trembling of heart may represent emotions ranging from the complete demoralization of God's people under judgment (Deut 28:65; cf. 1Sam 28:5) to Eli's anxiety over the welfare of the ark of God (1Sam 4:13). On the other hand the "heart of a lion" speaks of courage (2Sam 17:10).

Thought functions may be attributed to the heart. In such cases it is likely to be translated as "mind" or "understanding." To "set the heart to" may mean to "pay attention to" (Exo 7:23) or to "consider important" (2Sam 18:32). Creative thought is a heart function. Wicked devices originate in the heart (Gen 6:5). The RSV translates "which came upon Solomon's heart" as "all that Solomon had planned" (2Chr 7:11).

Wisdom and understanding are seated in the heart. The "wise heart" (1Kings 3:12; RSV, "wise mind") and "wise of heart" (Prov 16:23) are mentioned. This idiom can be so strongly felt that "heart" virtually becomes a synonym for such ideas as "mind" (2Chr 9:23; RSV) or "sense" (Prov 11:12; RSV). The heart functions in perception and awareness as when Elisha's heart (i.e. Elisha's perceptive nature; RSV "spirit") went with Gehazi (2Kings 5:26). As the seat of thought and intellect, the heart can be deluded (Isa 44:20; RSV "mind").

The heart is the seat of the will. A decision may be described as "setting" the heart (2Chr 12:14). "Not of my heart" expresses "not of my will" (Num 16:28). The "hearts" of the Shechemites inclined to follow Abimelech (Jud 9:3). Removal of the decision-making capacity is described as hardening the heart (Exo 10:1; Josh 11:20). Closely connected to the preceding is the heart as the seat of moral responsibility. Righteousness is "integrity of heart" (Gen 20:5). Moral reformation is to "set one's heart aright" (Job 11:13). The heart is described as the seat of moral evil (Jer 17:9).

Personality dispositions may be considered as more or less permanent personality patterns. Some typical dispositions located in the heart are generosity ("generous heart"; Exo 35:5), pride ("his heart became high"; 2Chr 26:16), and faith ("the heart made firm"; Psa 78:8).

0

227

#p151831,Артемида.. написал(а):

допустим.. стих это пророчество?.. в нём должен быть заложен смысл актуального, приближающегося, грядущего, возгорающегося, чего-то сверх... или просто описание текущего момента н-го дня, одного из обыденных, которые пишутся как стенография стихий природы?......

чтобы понимать Есенина нужно находиться на той же софийной волне, как и он во время создания своих шедевров

тогда все вопросы отпадают и остаётся только переживание любви, блаженства, умиления и тихой светлой грусти расставания с тварным, перемешанной с радостью встречи с Богом

https://i.imgur.com/AjTBBT2m.jpg

https://i.imgur.com/bmFZmTtm.jpg

Подпись автора


עַל־הַצּוּר הַזֶּה אֶבְנֶה אֶת־קְהִלָּתִי

+1

228

#p152402,air написал(а):

ПС

А Вы, уважаемая товарищ Артемида в следующий раз оповещайте того, к кому обращаетесь, используя знак @. Я совершенно случайно наткнулся на Ваш постинг.

Хорошо, товарищ Райский..

0

229

#p152414,triatma написал(а):

Зачем решать то, что уже решено.
Выделяете длинный текст и жмете на знак книжечки, сразу перед знаком картинок.

Да, я знаю этот вариант. Но неплохо было бы хотя бы обговорить то количество знаков, после которого начинается то, что целесообразно прятать в спойлер.

А при опции "читать далее" вообще эта проблема отпадает, в частности, эта опция механически ограничит тех, кто по тем или иным причинам не захочет использовать спойлер. А такие, наверняка, найдутся.

Подпись автора


עַל־הַצּוּר הַזֶּה אֶבְנֶה אֶת־קְהִלָּתִי

0

230

#p152402,air написал(а):

но, вообще-то, лучше решить эту проблему технически, ограничив видимый текст определённым количеством знаков, а если есть продолжение текста, то ввести кнопку "читать далее", как это делается на многих сайтах

@Admin
Вы уловили мою идею относительно опции "читать далее"? Это проблематично ввести?

ПС

А Вы, уважаемая товарищ Артемида в следующий раз оповещайте того, к кому обращаетесь, используя знак @. Я совершенно случайно наткнулся на Ваш постинг.

Есть скрипт сворачивания процитированного, но он некорректно работает.

Для сворачивания собственного текста в постах есть два инструмента: "Спойлер", о котом сказал Триатма, и "Поясняющий текст".

https://i.imgur.com/RAYK18w.jpg

0

231

Подробнее

Наводите мышку на текст и появляется полное описание.

Но лучше использовать "Спойлер", потому что html-теги в "Поясняющем тексте" не работают.

0

232

Подробнее

Concrete meanings of l¢b referred to the internal organ and to analogous physical locations. However, in its abstract meanings, "heart" became the richest biblical term for the totality of man's inner or immaterial nature. In biblical literature it is the most frequently used term for man's immaterial personality functions as well as the most inclusive term for them since, in the Bible, virtually every immaterial function of man is attributed to the "heart."

Very few usages of l¢b refer to concrete, physical meanings. The death accounts of Nabal (1Sam 25:37) and Joram (2Kings 9:24) likely refer to the physical organ. The physical organ defined the location of Aaron's breastplate (Exo 28:29). Psalm 38:9 probably refers to the beating of the physical organ. Physical "innerness" is expressed by "heart." The deeps congealed "in the heart of' the sea (Exo 15:8) and the fires of Sinai rose "to the heart of ' Heaven (Deut 4:11). The usage of "heart" for a divinely given vital principle may best fit Job 34:14-15 ("if he take back to himself the heart he gave," writer's paraphrase).

https://i4.imageban.ru/out/2020/10/20/c4e77f935cad3b2f689aaf0e2e7ac975.gif

0

233

#p152593,Admin написал(а):
Подробнее

Concrete meanings of l¢b referred to the internal organ and to analogous physical locations. However, in its abstract meanings, "heart" became the richest biblical term for the totality of man's inner or immaterial nature. In biblical literature it is the most frequently used term for man's immaterial personality functions as well as the most inclusive term for them since, in the Bible, virtually every immaterial function of man is attributed to the "heart."

Very few usages of l¢b refer to concrete, physical meanings. The death accounts of Nabal (1Sam 25:37) and Joram (2Kings 9:24) likely refer to the physical organ. The physical organ defined the location of Aaron's breastplate (Exo 28:29). Psalm 38:9 probably refers to the beating of the physical organ. Physical "innerness" is expressed by "heart." The deeps congealed "in the heart of' the sea (Exo 15:8) and the fires of Sinai rose "to the heart of ' Heaven (Deut 4:11). The usage of "heart" for a divinely given vital principle may best fit Job 34:14-15 ("if he take back to himself the heart he gave," writer's paraphrase).

https://i4.imageban.ru/out/2020/10/20/c4e77f935cad3b2f689aaf0e2e7ac975.gif

а эту анимацию Вы как сделали? это тоже возможно в техническом формате форума?

Подпись автора


עַל־הַצּוּר הַזֶּה אֶבְנֶה אֶת־קְהִלָּתִי

0

234

#p147387,Savskaya написал(а):

"Понимаешь, Сережа, ты всегда старался подарить мне себя, а Лаврик... Он подарил мне меня"

Биохимия.
Любовь живет три года или около того.
Потом требуются ментальные усилия для удержания отношения. Именно удержания.
Жены состоятельных нередко сбегают от них к их водителям.
То, чем женщина объясняет смену объекта любви, ни о чем не говорит: ей просто нужна была смена эмоций, вот и все :)

+1

235

#p152595,air написал(а):

а эту анимацию Вы как сделали? это тоже возможно в техническом формате форума?

Нет. Через программу ScreenToGif 2.16 Portable.

0

236

Завтраки съедены, что подать на обед?

0

237

#p147598,Savskaya написал(а):

Можно сказать, что Лаврик видел и любил Её.
А что не так с Серегой?
Ведь вокруг одни Сереги и ни одного Лаврика на сотни тысяч особей в мужской популяции)

Просто Лаврик это рабочий инструмент для определенной цели и он временный и исчезающий, просто в Вас нет изъяна, для которого нужен исправляющий его Лаврик, а Серёжи они нужны сами себе, потому что сами ещё как зародыши им нужны тоже Лаврики, вот Вы есть Лаврик для Серёжи, четко сказав о нем чем он несовершенен.
У Вас нет Лаврика потому что сами великолепный сильный Лаврик в хорошем смысле. Сами себе сможете сказать какая часть Вас нуждается в Лаврике?

Вы в неприступном свете

Отредактировано Lila (19.08.21 23:07)

0

238

#p222484,Lila написал(а):

Сами себе сможете сказать какая часть Вас нуждается в Лаврике?

Это намного проще, чем кажется. Каждому человеку (уточню - каждому) нужно, чтобы в нем видели его.
А что сверх того, то от лукавого)

Подпись автора

keep your distance
(Вежливость и воспитанность нравов)

0


Вы здесь » Межрелигиозный форум » Семья и отношения » Подари мне меня!